Monday, October 14, 2013

Un zambet din gandurile mele

Nu cred ca trece o zi fara sa ma intreb ce inseamna fericirea. Si cat de des o simt. Sau cat de des o disimulez.
Stiu ca suna cam aiurea, dar viata ne-o construim pe iluzia ca vom fi fericiti candva: cand vom fi mari si  vom intra la facultati, cand ne vom gasi un job bine platit, cand ne vom casatori, cand vom face copii, cand vom avea nepoti. Apoi mai avem iluzia ca altii sunt mai fericiti si mai impliniti decat noi. Asta pentru ca afiseaza mereu buna dispozitie, vorbesc mereu despre cat de bine le merge pe toate planurile, ca sotul e extraordinar, comunicarea e perfecta, sexul e perfect, copiii sunt perfecti, masina si casa sunt perfecte, toate alegerile lor par sa fie dintr-un tablou la care visam si noi zi de zi. Ne ingropam pe zi ce trece in astfel de imagini si uitam sa ne intrebam: oare eu ce imi doresc cu adevarat? Despre ce e viata? Despre masini, case si credite? Despre cat de multe trebuie sa fac intr-o zi? Despre faptul ca job-ul imi ocupa 12 ore din 24? Sau despre lucrurile care imi tihnesc, despre plimbari in natura, despre mirosuri si gusturi care imi amintesc  de perioada in care eram inocenti si nu conta nimic altceva decat  sa alergam de colo colo, despre a ne juca si a invata despre lume, despre noi?
De cate ori revad marea, imi iau un timp singura sa privesc spre larg, departe. Pare a fi singurul moment din an in care reusesc fara mare efort sa-mi eliberez mintea de orice gand. Pare ca toate energiile negative mi se scurg afara din corp si raman eu cu mine si cu marea cea infinit de mare… Dar eu nu simt ca as fi mica, ba dimpotriva, simt ca as fi una cu marea, cu linia orizontului, cu cerul, cu nisipul.
Momentele acelea le-as pastra pentru eternitate pentru ca doar atunci realizez cel mai bine ca n-as avea nevoie de nimic din toate cate sunt la oras, ca ceea ce ma face fericita e sentimentul pe care il am cand sunt acolo. Sunt eu. Sunt libera. Zambesc.
Fericirea e un zambet din gandurile mele. E despre a fi, a trai si a simti simplu. Despre lucrurile si oamenii care ne reamintesc sa ne intoarcem catre noi, despre ceea ce ne face sa zambim cu sufletul, despre soarele pe care ni-l punem in fiecare dimineata in inima si-n gand. Despre cum sa ne facem ziua de astazi unica, usoara, frumoasa, linistita. Despre cum sa fim liberi. Despre cum sa iubim. Despre cat iubim. Si pe cine.

 

No comments:

Post a Comment